Saturday, May 26, 2007
Aku Ingin Menangis
Ketika malam memendekkan gelapnya
menunggu mentari tiba
aku ingin menangis.

Air mata biarpun tidak mampu
memadamkan catatan sejarah hitam
air mata biarpun hanya berlalu
memedihkan lagi luka semalam
aku ingin menangis!

Kesakitan bukan lagi ukuran
bila jiwa dibanjiri kesedihan
hanya kepiluan yang terkesan
dan masa menjadi pemerhati yang kebisuan.

Aku ingin menangis
sekalipun takkan mampu menenggelamkan gunung dosa silam
aku ingin menangis
biarpun takkan mampu mengeringkan laut kedurjanaan
aku tetap ingin menangis
dan mengharapkan ampunan Tuhan!

Aku ingin menangis
dan pasti Dia kan mendengari
aku ingin menangis
dan pasti Dia kan memahami!
posted by Zaharah @ 1:37 AM  
1 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
Puisi-puisiku adalah catatan perjalanan seorang pengembara yang bakal pulang menemui Khaliqnya.....
About Me
Name: Zaharah
Home:
About Me:
See my complete profile
Koleksi
Yang Lalu
Other things
  • ZAHARAH MUHAMMAD
  • Pondok Zaharah