Friday, March 09, 2007
Percaya
Tali percaya itu halus, putus
bila ia tak dijagai
kerana yang datang merempuhnya, tidak kita pasti.

Tali percaya itu, pedih
bila ia tak disedari
kerana kasih sayang yang tumbuh, manakan wujud
bila rasa dipenuhi sangsi.

Tidakkah mahu bulan percaya
bahawa pungguk mencintainya
bukan dusta, bukan sia, bukan reka.

Tidakkah mahu sang camar mengerti
punggur yang disinggahnya, meski kelihatan mati
masih ada cinta sewaja besi.

Kenapa?
Kenapa malam yang tiba
ia memilih prasangka
dan mencampakkan semua rasa percaya
sedang yang membara
adalah api cinta
bukannya nyala yang dusta!





posted by Zaharah @ 10:43 AM  
1 Comments:
  • At Monday, March 12, 2007 8:18:00 PM, Blogger ManjLara said…

    Assalamualaikum!
    salam kenal, saya lara. Blm lagi pernah melihat wajah zaharah, namun sudah beberapa kali membaca novelnya, yg paling baru ialah Mencari kekasih. Dari gaya penulisan Zaharah, saya tak sangka usia Zaharah baru 27 thn!! garapan moral dan gaya penceritaan dalam novel2 zaharah agak dewasa dari usia, tahniah! saya juga gemarkan puisi, namun karya saya belum layak ditilik oleh penulis sehebat Zaharah agaknya! hahaha..
    sekian dulu, salam ukhuwah dari saya.

     
Post a Comment
<< Home
 
Puisi-puisiku adalah catatan perjalanan seorang pengembara yang bakal pulang menemui Khaliqnya.....
About Me
Name: Zaharah
Home:
About Me:
See my complete profile
Koleksi
Yang Lalu
Other things
  • ZAHARAH MUHAMMAD
  • Pondok Zaharah